Prăjitura Tăvălită


 Buna fetelor!  Astazi vă indulcesc cu o reteta siropoasa si simpla de facut !!!


In urma cu 2 zile , am facut o super prajitura , care mi-a iesit delicioasa , insiropata in sirop de cacao si tavalita prin cocos. Asa se cunoaste si denumirea prajiturii,  ”tăvălită” . Am facut o postare pe pagina de facebook a blogului, in care v-am aratat o fotografie si am zis ca revin cu reteta pe blog. Astazi vreau sa va spun si voua ce ingrediente am folosit pentru a realiza acest desert.  Stiu ca sunt mai multe retete pentru aceasta prajitura , insa eu am vrut sa merg pe cea veche , pe care o stiu si este mult mai simplă.  

Asa ca va las mai jos ingredientele si modul de preparare. 


Pentru blat :

                     - 10 oua
                     - 2 căni faina (aproximativ 400-500 g ),
                     - 1 plic praf copt Dr Oetker
                     - 2 cani zahar (aproximativ 400-500 g),
                     - un praf sare, 
                     - 2 esente vanilie Dr Oetker . 

Am batut spuma tare albusurile  cu praful de sare. Ulterior am adaugat zaharul treptat , si am mixat pana s-a topit tot zaharul iar spuma a devenit tare si lucioasa . Galbenusurile au fost mixate separat impreuna cu praful de copt si esenta , si adaugate peste albusurile spuma. Se amesteca usor cu spatula pentru a nu scoate bulele de aer din aluat , si pentru ca sa devina un pandispan pufos si aerat. La final se adauga si faina , putina cate putina , amestecand  usor cu paleta pana la omogenizare. Se toarna aluatul intr-o tava de cuptor de 30 cm , patrata sau rotunda , cum are fiecare , si se coace aproximativ 50 min la 180-200 grade. 


Pentru siropul de cacao:

                                     - 1 plic Cacao Dr Oetker
                                     - 150 gr zahar tos
                                     - 350 ml lapte caldut .

Praful de cacao se amesteca cu zaharul si un pic de lapte , pentru a forma o crema fina. Se adauga treptat restul de lapte si se amesteca bine fara a avea cocoloase. Ne iese un sos de culoare si gust  intens de cacao. 


Decoratiuni : 

- Nuca de Cocos .

Blatul este gata copt , si trebuie lasat la racit aproximativ 30 min. Se portioneaza in cuburi de dimensiune medie . 

Cuburile de pandispan se scufunda ptr 2-3 secunde in siropul de cacao , se lasa sa se  scurga excesul si apoi se trece prajitura prin nuca de cocos , pe toate partile. Asa se procedeaza cu toate cuburie de pandispan.
 Prajiturile rezultate se asambleaza pe platouri si se dau la figider cel putin 1 ora. 

Mie mi-a fost tare usor sa fac acest desert , avand in vedere ca il fac inca de cand eram adolescenta , impreuna cu bunica mea. Daca inainte ba nu imi iesea sosul , ba nu imi crestea pandispanul , etc....acum va spun ...imi iese perfect. 











Asa arata preparatul meu. Oare v-am facut pofta???   Eu zic sa o incercati macar o data , este divina , siropoasa si aromata :) 


                                                                                                                    Pofta buna !




Etichete: