Cea mai gustoasa Alba ca Zapada!!!









De curand am incercat si eu prajitura Alba ca Zapada. Mai mancasem,insa nu am preparat eu niciodata. De aceasta data m- am pus pe treaba,pentru cumnatele mele ce au fost in vizita. Aceasta prajitura Alba ca zapada nu este deloc greu de facut, dureaza insa destul de mult, mai ales pana coacem foile. Crema se face repede si e extrem de gustoasa. Pentru foi eu am folosit bicarbonat de amoniu, sau amoniac, dar daca nu gasiti, puteti folosi si bicarbonat de sodiu pentru fragezirea foilor. Asadar,va las reteta ca sa o puteti face si voi!!! 




Foi:

- 10 linguri lapte
- 10 linguri ulei
- 10linguri zahar
-  2 oua
-  un praf sare
-  1lgt.,amoniac stins cu putina lamaie.
 - 550 g faina (eu am folosit aprox. 23 linguri cu varf)

Crema:

-1l lapte
-8 linguri faina
- zeama de la 1 lamaie
-200 g unt
- coaja de la o lamaie
1 esenta vanilie 
-6 linguri zahar

Prepararea foilor.:

 Amestecam ouale cu zaharul,adaugam laptele,apoi uleiul si sarea. Batem bine cu telul pana se topeste zaharul. Apoi adaugam faina ,putin cate putin,pana obtinem un aluat nici prea moale nici prea tare.

 Impartim aluatul 3 parti egale. Fiecare bucata de aluat este intinsa pe fundul unei tavi,si se coace aprox.,15 min. 

Dupa ce am terminat cu foile,le acoperim cu un prosop si ne apucam de crema. 

Intr-o cratita amestecam faina,zaharul,coaja de lamaie,si turnam laptele putin cate putin amestecand continuu,fara a se forma cocoloase. Trecem.cratita pe foc amestecand mereu pentru a.nu.se lipi crema.Cand incepe sa se ingroase,oprim focul si adaugam zeama de lamaie si esenta. Mai tarziu adaugam si untul peste crema calda. 

Asamblam prajitura luand fiecare foaie pe care o umplem cu crema. La final se asaza un tocator si o greutate peste prajitura,pentru a se patrunde bine. Sper ca v.a placut reteta mea.

Pofta buna!!! 😊😊😊😊


Etichete: